روش نگهداری آجیل در منزل

فهرست محتوای این مقاله

روش نگهداری آجیل در دمای اتاق

1. بعد از خرید آجیل ، بهترین کار این است که آن را به مدت دو روز فریز کنید تا هرگونه آفات موجود در آن از بین برود

2. برای جلوگیری از بو گرفتن و نفوذ رطوبت به آجیل ها، آن ها را درون ظروف شیشه ای درب دار خشک و تمیز نگهداری کنید:

3. ظروف حاوی آجیل ها را در نقطه ای تاریک و خنک نگهداری کنید : به این ترتیب می ‎توانید آجیل های خود را به مدت 2 تا 4 ماه سالم و تازه نگهدارید . نگهداری آجیل ها در دمای اتاق باعث کاهش کیفیت آن ها شده و در این صورت باید آن ها را در طول 2 هفته مصرف کنید . نور نیز باعث سفت شدن آجیل ها می ‎شود و بنابراین از قرار دادن ظروف حاوی آجیل در نقاط پر نور خودداری کنید .

روش نگهداری آجیل در یخچال

1. آجیل ها را درون ظروف شیشه ای تمیز و خشک ریخته و در یخچال نگهداری کنید :

نگهداری آجیل ها در یخچال و در ظروف شیشه ای ، ماندگاری آن ها را بیشتر کرده و از سفت شدن و بو گرفتن آن ها جلوگیری خواهد کرد .

2. با نگهداری آجیل ها در یخچال و در دمای 4 درجه سانتی گراد ، می ‎توانید آن ها را حداقل 2 ماه و حداکثر یک سال سالم نگه دارید

روش نگهداری آجیل در فریزر

1. برای نگهداری آجیل ها در فریزر ، دیگر نیازی به فریز کردن آن ها در مرحله عمل وجود نخواهد داشت :

همان طور که در مراحل قبلی ذکر شد ، آجیل ها را درون ظروف شیشه ای درب دار و تمیز غیر قابل نفوذ ریخته و آن ها را در فریزر قرار دهید .

2.با استفاده از این روش ذخیره سازی شما قادر به نگهداری از آجیل های خود به مدت حداقل 1 و حداکثر 3 سال خواهید بود زیرا فریزر هر دو عامل فرسایش آجیل ها یعنی نور و دما را به حداقل می ‎رساند .

3.در صورت تمایل به مصرف آجیل های خود ، پس از خارج کردن آن ها از فریزر، کافیست آن ها را به مدت 10 دقیقه در فر قرار دهید که به این ترتیب طعم و مزه آن ها باز خواهد گشت

مدیرسایت
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
  • مدیرسایت 20 آذر 1399 / 19:59

    Thank you

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *