بسته کادویی شب یلدا آن شامل چه چیزهایی است؟

آجیل شب یلدا

شب یلدا از طولانی ترین شب های سال است. ایرانی ها جشن گرفتن این شب را از قدیم الایام به یادگار دارند. دورهم بودن خانواده ها و پذیرایی با خوراکی های متنوع و فال حافظ مخصوص شب چِله باستانی است. آجیل شب یلدا خاص بوده و طعم منحصر به فردی دارد. آجیل ها ترکیباتی از چندین مغز است و البته میوه های خشک خوشمزه نیز به همراه دارد. این مغزها و میوه های خشک عبارت است از: مغز پسته، مغز گردو، بادام هندی بوداده، مغز بادام درختی بوداده بی نمک. مغز فندق بوداده، انجیر خشک پرک، توت خشک، کشمش سبز، زردآلو خشک.

اگر دوست دارید تا با آجیل ها و میوه های خشک آشنا شوید و خواص آن ها را بدانید با ادامه مقاله همراه باشید.

فهرست مطالب

  • آجیل شب یلدا خواص و ویژگی های آن
  • میوه خشک در آجیل شب یلدا و خواص آن

آجیل شب یلدا – خواص و ویژگی های آن

یکی از خوراکی هایی که در میان ایرانی ها جا باز کرده است و به عنوان میان وعده به کار می رود مغزها است. آجیل سالم ترین تنقلات و دارای فیبر بالا و انواع ویتامین است. اما باید توجه داشته باشید که به دلیل کالری زیاد موجب چاقی می شود. پس در مصرف آجیل زیاده روی نکنید.

آجیل شب یلدا با بسته اختصاصی دارای پنج مغز و میوه های خشک دیگری است. هر کدام از این ها داری ویژگی ها و مواد مغذی است که بررسی آن ها می پردازیم. 

پسته

به دلیل خاصیت های فراوان و غنی از ویتامین ها، پسته به عنوان یکی از بهترین مغزها در آجیل شب یلدا است. ویتامین های گروه ب مانند ویتامین B6 باعث می شود تا دستگاه ایمنی بدن تقویت شود. بنابراین بدن در مقابل عفونت ها قوی تر می شود. گلبول های قرمز که وظایف مهمی بر عهده دارند با این ویتامین ساخته می شود. میل جنسی با پسته افزایش و حافظه را تقویت می کند.

آجیل قلب حصیری متوسط(۸۱۰ گرم)

فندق

فندق نیز مانند پسته دارای ویتامین های گروه ب در پک ویژه آجیل شب یلدا است. این گروه ویتامین شامل B1، B2 و B6 بوده و ویتامین E را نیز دارا می باشد. استفاده از فندق را برای کودکانی که در سن رشد هستند توصیه میشود. همچنین کسانی دارای بیماری قلبی هستند و می خواهند سلامت عروق و سیاهرگ قلب را بیشتر کنند بهتر است فندق بخورند.

بیشتر بخوانید
ارتباط توت خشک و دیابت چیست؟ دیابتی‌ها توت خشک بخورند؟

فندق در آجیل روغنی

بادام در پک ویژه آجیل شب یلدا

این مغز جالب، دارای مقداری زیادی مواد مغدی مانند: چربی های غیر اشباع، فیبر، پروتئین گیاهی، روی، مس و منیزیم، کلسیم و فسفر است. اگر از کمبود کلسیم رنج می برید حتما بادام آن هم از نوع درختی هر روز مصرف کنید. سلامت استخوان ها و دندان ها با بادام بیشتر می شود و به علت داشتن انواع ویتامین انرژی زیادی را برای مغز به همراه دارد.

آجیل کادويی اشک(۵۷۰ گرم)

گردو

از مهم ترین مغزهای موجود در آجیل شب یلدای عروس گردو است. این میوه مانند مغز انسان بوده که بی ربط به قوی تر کردن مغز و هوش نیست. به دلیل وجود ویتامین های B1 و B6 و B5 در بیشترین حد خود و سرشار از امگا 3 برای کودکان در حال رشد توصیه می شود. همچنین گردو منبع خوبی از پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی است.

بادام هندی

این مغر قشنگ و جالب طعم خیلی خوبی هم دارد. بادام هندی در آجیل و بسته اختصاصی شب یلدا به دلیل طرفداران زیاد، تمام و کمال خورده می شود. اما خاصیت های آن بهتر از طعمی است که همه دوستش دارند. مبارزه با بیماری های قلبی، پیشگیری از تولید سنگ صفرا. کمک به کاهش وزن و سر دردهای میگرنی، بهبود عملکرد مغز و جلوگیری از سرطان کولون و پروستات. از جمله خواص دارویی بادام هندی به شمار می رود.

بادام هندی در آجیل و بسته اختصاصی

میوه های خشک در بسته کادویی شب یلدا

میوه های به دلیل این که در هر فصل از سال در دسترس هستند و منابع معدنی آن ها تا حدودی حفظ می شود. در مجالس و جشن های عید نوروز، چهارشنبه سوری و شب یلدا بیشتر استفاده می گردد. از میوه های خشکی که در پک آجیل قرار دارند عبارت است از:

بیشتر بخوانید
بهترین تنقلات کم کالری کدامند؟

توت خشک

با این که توت خشک به عنوان مکمل غذایی به کار می رود منبع غنی از آهن و پروتئین است. از طرفی با قرار داشتن در آجیل شب یلدا جای خود را در مهمانی ها و مناسبات باز کرده است. توت خشک حاوی کربوهیدرات، ویتامین‌ها، کاروتنوئید، و ریز مغذی‌ است که باعث افزایش خون و تقویت بدن است. اگر می خواهید انرژی شما بیشتر شده و یا کم خونی را جبران کنید. توت خشک یک پیشنهاد خوب است.

کشمش در پک ویژه آجیل شب یلدا

انگور خشک یا کشمش سرشار از آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین‌ های گروه B است. با وجود این عناصر، درصد سلامتی بدن افزایش یافته و بسیاری از مواد معدنی بدن که دچار کمبود است جبران می شود. کشمش حاوی خواص آنتی اکسیدان و فیبر است. که باعث جلوگیری از تخریب سلولی و سرطان کولون می شود.

نکته: کسانی که دیابت دارند با توصیه پزشک کشمش را مصرف کنند.

آجیل کادویی دور کناف قلب کوچک (۶۶۰ گرم)

انجیر خشک

این میوه در قرآن نیز به آن اشاره شده و دارای خواص زیادی است. انجیر به دلیل داشتن فیبر از یبوست جلوگیری و آن را درمان می کند. ویتامین های B1 ،A و B2، منگنز، پتاسیم، منیزیم، مس، آهن و فسفر در انجیر به وفور یافت می گردد. سیستم ایمنی بدن با این مواد مغذی افزایش و فشار خون را تنظیم می کند. کسانی که به دنبال جلوگیری از انواع سرطان، مشکلات پوستی و مو و دیگر مشکلات گوارشی هستند انجیر بهترین گزینه است.

انجیر خشک

زردآلو خشک

زردآلو یا همان قیصی از میوه های تابستانی بوده و دارای ویتامین A، ویتامین C، ویتامین K، و ویتامین E است. کسانی که دارای آسم و یا تنگی نفس هستند می توانند قیصی بخورند زیرا دارای ترکیباتی است که می تواند بر روی ریه ها تاثیر مثبتی بگذارد. کلسیم، فیبر و آنتی اکسیدان موجود در زردآلو باعث حفظ سلامت قلب و استخوان ها می شود. علاوه بر آن، ویتامین های موجود بر تقویت بینایی اثر بخشی بالایی دارد.

بیشتر بخوانید
روش‌های جلوگیری از کرم زدن آجیل

زردآلو خشک

سخن پایانی

بسته کادویی شب یلدا همان آجیل نوروزی است اما با اندکی تفاوت که همراه آن، میوه های خشک نیز وجود دارد. در مراسم شب چله و آجیل شب یلدا برای عروس وجود آجیل خوشمزه و با کیفیت می تواند مراسم را جذاب تر و به یاد ماندنی تر کند. از آنجا که خوردن آجیل مختص یلدا و نوروز نیست، شما می توانید به صورت کنترل شده در میان وعده های خود استفاده کنید. مغزهای مقوی و میوه های خشک، دارای انواع ویتامین های گروه B و E ، کلسیم ، روی ، پتاسیم و فسفر ، منیزیم ، ویتامین A، ویتامین K و پروتئین است که به سلامت بدن و جلوگیری از برخی بیماری ها کمک می کند.

برای خرید آجیل شب یلدا می توانید از فروشگاه آجیل روغنی با تنوع بالا خرید کنید.

آجیل کادویی گیتار (۱/۲۶۰ کیلوگرم)

zahrarezayi
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *