روش‌های جلوگیری از کرم زدن آجیل

خراب‌شدن مواد خوراکی یا آجیل از بدترین اتفاقات و معضلات است. همهٔ ما می‌دانیم که نگه‌داشتن مواد خوراکی یا آجیل از کارهای بسیار دشواری است! برای نگه‌داشتن مواد خوراکی و روش‌های جلوگیری از کرم زدن آجیل پیشنهادها و راه‌حل‌های بسیاری وجود دارد. اما راه درست آن را نمی‌توان تشخیص داد برای آشنایی با راه‌های درست جلوگیری از کرم زدن آجیل با آجیل و خشکبار روغنی همراه باشید.

چه زمانی آجیل را دیگر نمی‌توان استفاده کرد؟

  • کپک‌زدن آجیل
  • موجودات و حشرات کوچک (کرم خوردگی آجیل)
  • مرغوب نبودن آجیل
  • نور و اکسیژن

کپک‌زدن آجیل

کپک‌زدن آجیل از زمانی شروع می‌شود که آجیل در رطوبت قرار بگیرد و در زمانی بسیار کوتاه آجیل کپک می‌زند! همچنین به‌مرورزمان موجودات و حشرات ریز نیز دیده می‌شود و این اتفاق موجب بوی نامطبوع آجیل نیز می‌شود. اما آجیل و میوه‌های خشک را ما از چه فروشگاه‌هایی باید بخریم؟ از فروشگاه‌هایی که فروش بسیاری داشته باشد! آجیل در مدت‌زمان زیادی در فروشگاه نمی‌ماند.

موجودات و حشرات کوچک (کرم خوردگی آجیل)

به دلیل ترکیب‌های مغذی که در آجیل وجود دارد که پسته از مغذی‌ترین آن‌ها است. موجودات و حشرات ریز به دلیل ذکر شده به آجیل‌ها روی می‌آورند و حمله می‌کنند! اما بهترین کار برای جلوگیری از این اتفاق نگه‌داشتن آجیل در یخچال است.

پیشنهادی: برای بازدید از آجیل سازمانی و راهنمای خرید آن کلیک کنید.

مرغوب نبودن آجیل

همیشه این موضوع در ذهن ما بوده که هرچقدر پول بیشتری را پرداخت کنیم کیفیت کالا یا محصولی را که می‌خریم نیز بالا خواهد بود. این ذهنیتی که داریم آیا درست است؟ بله در خرید آجیل نیز همین‌طور است! همچنین هر چه‌قدر کیفیت آجیل بیشتر باشد مدت‌زمان ماندگاری آن نیز بیشتر است!

مرغوب بودن آجیل

البته وقتی می‌گوییم که مرغوب باشد به معنای پرداخت پول زیاد و قیمت‌های بالا نیست! منظور از مرغوب بودن محصول خوب و عالی و ماندگار بالای آن است که استفاده از آن باعث سلامتی لذت‌بردن از طعم‌های دلنشین آن است.

نور و اکسیژن

دلیل حساسیت آجیل به اکسیژن هوا و نور، چربی است که در داخل آن قرار دارد. این مورد موجب ایجاد بوی نامطبوع و بد و هچنین خراب شدن آن می شود. اگر میخواهید عطر خوش بو و طعم لذیذ آجیل تغییری نکند! آن را در معرض نور خورشید به ویژه پشت پنجره قرار ندهید.

چه راه‌هایی برای جلوگیری از کرم زدن آجیل و خراب شدن آن وجود دارد؟

  • نگهداری از آجیل به دور از خوراکی‌های بودار
  • نگهداری آجیل در یخچال
  • خرید کردن از مکان های معتبر
  • خرید آجیل تازه و مرغوب

نگه‌داری از آجیل به دور از خوراکی‌های بودار

همهٔ ما می‌دانیم که آجیل خیلی زود بوی اطراف را به خودش می‌گیرد. اما باید توجه داشته باشیم! مکانی که در آن آجیل را نگه می‌داریم از خوراکی‌های بوداری از جمله: پیاز و سیر به‌دور باشد.

نگهداری آجیل در یخچال

سؤال‌های زیادی در مورد مناسب‌ترین مکان نگه‌داری آجیل پرسیده شده است. اما یکی از بهترین سؤالات این بود که آیا می‌توانیم آجیل را در یخچال نگه داریم؟ جواب این سؤال قطعاً مثبت هست! برای بهتر نگه‌داشتن آن می‌توانیم از پلاستیک‌های زیپ‌دار و ظرف‌های درب‌دار استفاده کنیم. می‌پرسید چرا؟ چون که این راه‌حل موجب می‌شود که حتی اگر در یخچال خوراکی وجود داشته باشد آجیل بوی آن را نگیرد.

اما اگر می‌خواهید آن را بدون پوست نگه دارید می‌توانید نیز  در یخچال آن را نگه‌داری کنید. برای ماندگاری بالای آجیل بهتر است با پوست آن را نگه دارید.

خرید کردن از مکان‌های معتبر

همهٔ ما در موقع خرید انواع محصولات و کالاهای مختلف ابتدا سعی می‌کنیم مکانی را انتخاب کنیم که اعتبار داشته باشد و مطمئن باشد. همهٔ ما وقتی مواد خوراکی می‌خریم ابتدا به تمیز بودن آن و بسته‌بندی مناسب و استاندارد محصول توجه زیادی می‌کنیم.خرید آجیل از مکان‌های معتبر

در خرید آجیل نیز همین‌طور هست باید به بسته‌بندی تمیز محصول بوی خوب آن استاندارد بودن بسته‌بندی دقت داشته باشیم. اما چرا به این نکات باید توجه کنیم؟ چون که این نکات به ماندگاری بالای آجیل نیز کمک شایانی را می‌کند.

خرید آجیل تازه و مرغوب

هرچقدر شما دقت داشته باشید آجیلی که می‌خرید تازه باشد و مرغوب، درجه یک باشد. همان قدر شما می‌توانید آجیل در مدت‌زمان طولانی نگه دارید. خریدن آجیل تازه نیز می‌تواند یکی از عوامل جلوگیری از کرم زدن آجیل باشد.

حرف آخر

کیفیت بالا حرف اول را در همه جای جهان می‌زند هرچقدر کیفیت بالاتر باشد ماندگاری محصول نیز بیشتر خواهد بود. اما وقتی ما  یک محصول یا مواد خوراکی و آجیل می‌خریم پول زیادی را پرداخت می‌کنیم! پس باید روش‌های جلوگیری از کرم زدن آجیل و خراب‌شدن آن را بدانیم و اطلاعات کافی در این مورد داشته باشیم.

اما ما یعنی آجیل و خشکبار روغنی علاوه بر ارائه آجیل مرغوب نیز اطلاعات نگه‌داری از آن را در اختیار شما می‌گذارد و همیشه همراه شماست.

nasrinrezanejhad
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *