آجیل سویا و اینهمه خاصیت?? :

فهرست محتوای این مقاله

فواید آجیل سویا?? :


?جوان سازی پوست صورت: هنگامی که پیرمی‌شویم، بدن‌مان شروع به ازدست دادن استروژن می‌کند. استروژن هورمونی حیاتی است که قابلیت ارتجاعی پوست را حفظ‌ می‌کند. استروژن‌های گیاهی موجود در دانه‌ی سویا به تولید استروژن بیشتر در بدن و درنتیجه کاهش علائم پیری در پوست کمک‌می‌کند.


?پاکسازی و مرطوب کننده طبیعی پوست: سویا حاوی ویتامین E است که می تواند باعث پاکسازی سلول های مرده پوست شود. دانه سویا برای پوست مختلط مانند یک مرطوب‌کننده عمل‌می‌کند و برای خلاصی از خشکی و پوسته‌ پوسته‌شدن پوست نیز مفید است. اگر پوستتان چرب است، می‌توانید از سویا بوداده برای رفع چربی اضافه پوستتان استفاده‌کنید.


?تقویت کننده ناخن ها: دانه سویا بهترین چیز برای ناخن های شکننده است.کافیست به مدت 6 ماه به رژیم غذاییتان دانه سویا را اضافه کنید.این کار باعث تقویت و براق شدن ناخنها می شود.دانه سویا به درمان عفونت های قارچی ناخن ها معروف است.


?تقویت کننده مو ی سر: دانه سویا هم چنین باعث تقویت،درخشندگی و نرم تر شدن موهای سر میشود.


?سرشار از امگا3: دانه سویا غنی از اسیدهای چرب امگا3 میباشد و محافظ بدن در برابر بیماری های قلبی عروقی میباشد.


?تقویت کننده شنوایی: آجیل سویا به شنوایی کمک می‌کند این آجیل با سرشار بودن از آهن و روی به انبساط مویرگ‌ها، نرم‌کردن گلبول های قرمز خون و تحریک خون رسانی به گوش کمک‌می‌کند. و می‌تواند ازدست‌دادن شنوایی در افراد پیر را مانع شود.


?جلوگیری از سرطان پروستات: مصرف سویا به جلوگیری از ابتلا به سرطان پروستات کمک می کند. اگرچه این تاثیر بسته به سطح پیشرفت بیماری، متفاوت است اما به گفته ی محققان، تاثیرات پیشگیرانه ایزوفلاون در مردان بالای ۶۰ سال بیشتر است؛ بدین معنا که در این رده ی سنی هر چه ایزوفلاون بیشتری مورد استفاده قرار بگیرد، احتمال ابتلابه سرطان پروستات کمتر خواهد شد. این در حالی است که این تاثیر در بین مردان جوان تر مشاهده نمی شود.


?اسید فیتیک: سویا حاوی اسید فیتیک است که مشابه یک آنتی اکسیدان عمل‌می‌کند. و می‌تواند با بسیاری از بیماری‌ها مانند سرطان، دیابت، التهاب،وغیره مبارزه‌کند. .


?جلوگیری از پوکی استخوان: اکثرا خانم ها در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستند. این بیماری به دلیل افزایش سن و ضعیف‌شدن استخوان‌ها اتفاق‌می‌افتد. فیتواستروژن موجود در دانه‌ سویا می‌تواند باعث تقویت جذب کلسیم شده واز،ازدست‌رفتن تراکم استخوان جلوگیری کند. .


?هم چنین دانه سویا باعث کاهش کلسترول و جلوگیری از سرطان سینه میشود.

مدیرسایت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *