آموزش طرز تهیه کره بادام‌زمینی خانگی

برای صبحانه خوراکی و تغذیه مقوی موردنیاز است! کره بادام‌زمینی از جمله تغذیه‌هایی است که هم مقوی و هم برای بدن بسیار مفید است که می‌توانید آن را با نان تست نوش‌جان کنید؛ اما این کره بادام‌زمینی را اگر می‌خواهید دست‌ساز باشد. یعنی به دست خودتان درست شود! تا هنگام میل‌کردن لذت بیشتری داشته باشید هنر دست خودتان باشد. باید طرز تهیه کره بادام‌زمینی خانگی را به‌درستی بدانید! برای اطلاعات بیشتر و درست در مورد طرز تهیه کره بادام‌زمینی خانگی با آجیل و خشکبار روغنی همراه باشید.

پیشنهادی: برای مشاهده محصولات بادام کلیک کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه کره بادام زمینی خانگی

برای درست‌کردن کره بادام‌زمینی ابتدا باید بدانیم از چه موادی استفاده کنیم:

  • یک‌چهارم قاشق‌چای‌خوری دارچین (اختیاری)
  • یک‌دوم قاشق‌چای‌خوری عصاره وانیل (اختیاری)
  • یک‌چهارم قاشق‌چای‌خوری نمک
  • نیم کیلوگرم بادام‌زمینی خام
  • دو قاشق غذاخوری عسل (اختیاری)

 

مراحل طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی

  1. گرم‌کردن فر
  2. مخلوط‌کردن بادام‌زمینی و جداکردن آن از دیواره مخلوط‌کن
  3. اضافه‌کردن هر نوع افزودنی
  4. انتقال مواد یکدست شده به شیشه مرباخوری
  5. تزئین شیشه مرباخوری

گرم کردن فر

قبل از شروع کار فر را با درجه 350 درجه فارنهایت گرم کنید! بر روی یک ورقه آلومینیومی پخت‌وپز بادام را بریزید. حدوداً به مدت‌زمان 10 دقیق بگذارید. در فر حرارت ببیند بعد از تمام‌شدن بادام‌زمینی را بگذارید تا خنک شود. تا مقداری که به مقدار کمی گرم باشد و فقط برای این کار مدت‌زمان 10 کافی است.

گرم کردن فر برای تهیه کره بادام‌زمینی حانگی

مخلوط کردن بادام زمینی و جدا کردن آن از دیواره مخلوط کن

برای خوب هم زدن و یکدست شدن مواد باید از یک مخلوط‌کن پرسرعت استفاده کنید. بادام‌زمینی را داخل آن بریزید و تا وقتی که به‌صورت خامه‌ای نشده است دستگاه را خاموش نکنید.

هنگام کار در اواسط آن یک مکث کوتاهی برای جداکردن بادام‌زمینی‌های چسبیده به مخلوط‌کن داشته باشید! و این کار را با کاردک انجام دهید این کار صبر زیادی می‌خواهد. شاید فکر کنید مکث در اواسط کار زمان بسیاری را ببرد. اما در خوب مخلوط‌شدن آن نقش دارد.

عجله نکنید! زمان زیادی طول نمی‌کشد. تا بادام‌زمینی از یک توده آرد مثل توپ خمیری که وسط دستگاه مخلوط‌کن شما قرار گرفته شده است. در ادامه کار به مخلوط‌کردن بادام‌زمینی همین‌طور ادامه بدهید تا مواد شکل خمیری به خودش بگیرد.

مخلوط کردن بادام زمینی برای تهیه کره بادام‌زمینی خانگی

اضافه کردن هر نوع افزودنی

اما یک نکته خیلی مهم! هنگام مخلوط‌کردن اگر بادام‌زمینی بیش از حد داغ شد! در این موقع دستگاه را خاموش کنید و اجازه دهید تا مخلوط کمی خنک بشود.

وقتی مخلوط شما در اثر مخلوط‌کردن زیاد به شکل یکدست و موردنظر شما رسید. می‌توانید هر مواد افزودنی از جمله: دارچین و انواع ادویه و وانیل یا شربت افرا را به مخلوط اضافه کنید. تا طعم شگفت‌انگیزی پیدا کند بعد از اضافه‌کردن ماده‌های موردنظر دوباره آن را آن‌قدر بگذارید مخلوط شود تا یکدست شود.

پیشنهادی: برای بازدید از آجیل سازمانی و راهنمای خرید آن کلیک کنید.

بیشتر بخوانید
بهترین آجیل برای دیابت چیست؟

انتقال مواد یکدست شده به شیشه مربا‌خوری

بعد از اضافه‌کردن شربت افرا بهتر است. بگذارید کمی خنک شود بعد از چند دقیقه باز آن را به‌صورت کامل مخلوط کنید. بعد از یکدست شدن موادتان در یک محیط خنک بگذارید سرد شود. بعد از خنک‌شدن مواد آن را به یک ظرف مناسب مثل شیشه مرباخوری منتقل کنید و در آن را ببندید.

تزئین شیشه مربا خوری

میتوانید برای تزئین این شیشه مربا از چند تا روبان رنگارنگ استفاده کنید. البته آبرنگ برای کشیدن طرح های مختلف رو شیشه میتوان استفاده کرد! برای جلوگیری از خراب شدن آن بهتر است در یخچال آن را نگه دارید.

پیشنهادی: برای بازدید از محصولات فندق کلیک کنید.

نکاتی در مورد تهیه کره بادام زمینی خانگی

در ابتدا ممکن است این گونه به نظر برسد. که همه بادامی که خرید می کنید! هیچ موقع به کره بادام زمینی خامه ای تبدیل نشود. اما این گونه نیست! در این کار صبر زیادی می خواهد بهتر است به این زودی تسلیم نشوید. اما یک ترفند جالب برای خرید بادام و بو دادن آن وجود دارد! بله درست است. فر خودتان راز این است اگر این کار را انجام داید.

بهتر است بدانید که بادام گرم بسیار راحت خمیر می شود. طعم بادام تر و تازه بسیار بیشتر از بادام بو داده شده است. که می خرید پخت بادام فقط و فقط دقیقه زمان می برد! این را نشان می دهد که ارزش دارد فقط برای یک بار امتحان کنیم.

آیا کره بادام زمینی مقوی است؟

جالب است بدانید! بادام بوداده شده دارای فواید و مواد مغذی است که بادام خام نیز آن را دارد؛ اما ویتامین آن کمی کمتر است. اما قطعاً مزه لذت‌بخش هر دوی آن‌ها یکی است. ارزش یک‌بار امتحان‌کردن را دارند. احتمالاً از فروشگاهی که خرید می‌کنید برای ازبین‌بردن باکتری و ویروس آن از گرما استفاده نموده‌اند.

شما می‌توانید برای بوداده کردن از فر خودتان به‌راحتی استفاده کنید. این کار و امتحان کار آن بسیار خارق‌العاده است! اما برای بهتر انجام‌دادن تهیه کره بادام‌زمینی خانگی از غذاساز و یا مخلوط‌کن استفاده کنید.

حرف آخر

بدن قوی و سالم در موفقیت نیز نقش بسزایی دارد! یکی از تغذیه‌های مقوی کره بادام‌زمینی است که خاصیت‌های خارق‌العاده بسیاری دارد. طرز تهیه آن بسیار آسان است و به‌راحتی می‌توان مواد آن را به دست آورد. فقط کافی است صبر داشته باشید. اما ما یعنی آجیل و خشکبار روغنی راهنمایی‌های لازم و اطلاعات کافی را در مورد طرز تهیه کره بادام‌زمینی خانگی را ارائه داده‌ایم. تا یک کره بادام‌زمینی مقوی را به طرز درست تهیه کنید! ما همیشه در کنارتان هستیم.

nasrinrezanejhad
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *